Działania marketingowe
Na każdy sezon Grupa Kapitałowa Śnieżka planuje szereg działań wspierających sprzedaż jej produktów.
Są to zarówno aktywności prowadzone w różnych mediach, jak i te, które dotyczą bezpośrednio miejsc sprzedaży. Na sezon 2016
Spółka wiodąca przygotowała nową kampanię reklamową „Śnieżka Satynowa sprawdza się w każdej roli” z przeznaczeniem na rynek Polski.
W przypadku marek Vidaron i Magnat w prowadzonych działaniach korzystano z komunikacji, które miały swą premierę w sezonie 2015.
Oprócz telewizji, która pozostaje głównym medium, FFiL Śnieżka SA aktywnie i w różnorodny sposób wykorzystuje Internet. Ważnym elementem tych
aktywności jest współpraca z blogerami i obecność w mediach społecznościowych. Korzystając z podobnych narzędzi Spółka wspiera także inne marki
z oferty, w tym szpachle Śnieżka Acryl-Putz oraz produkty systemu dociepleń Foveo–Tech. Miejsca sprzedaży, gdzie podejmowane są decyzje zakupowe,
są kolejnym ważnym punktem styku z konsumentem. W związku z tym Spółka przygotowuje różnorodne rozwiązania merchandisingowe,
które w odpowiedni sposób eksponują produkty, równocześnie ułatwiając podjęcie decyzji zakupowych. Największą aktywność reklamową
Grupa prowadzi na terenie Polski, w pozostałych zaś krajach działania realizowane są przez spółki zależne i skupiają się na komunikacji
reklamowej w Internecie i miejscach sprzedaży.
Ważnym użytkownikiem produktów Spółki są wykonawcy, a istotnym elementem prowadzonych działań skierowanych do tej grupy jest nowoczesna edukacja.
Na sezon 2016 Spółka wiodąca przygotowała innowacyjny program szkoleniowy, realizowany na terenie Polski, w Mobilnym Centrum Szkoleniowym. Specjalnie przygotowany
pojazd to niezależna, nowoczesna i wyposażona w multimedia jednostka, która pozwala na swobodną realizację programu szkoleniowego dla 25 uczestników, zarówno wewnątrz,
jak i na zewnątrz samochodu. W raportowanym okresie także spółka zależna – Śnieżka Ukraina, prowadziła działania edukacyjne skierowane do różnych grup odbiorców.
Dodatkowo, we współpracy z Ministerstwem Oświaty i Nauki Ukrainy, spółka realizuje projekt edukacyjny skierowany do szkół o profilu budowlanym. Na ich terenie tworzone
są Centra Edukacyjne, w których odbywa się kształcenie teoretyczno - praktyczne z aplikacji produktów Spółki, dedykowane uczniom klas o kierunku malarz, tynkarz, stolarz, a także realizowane jest szkolenie kadry nauczycielskiej. W roku 2016 otwarto dwa takie Centra, a działania te będą kontynuowane w kolejnych latach